Köket är klart!!!

Nejdå, jag skojar bara! ;)
Men luckorna är färdigmålade!



Här ser ni den berömda kattmatplatsen till vänster...
I hörnet nedan så ska det upp mosaik är det planerat... någon gång...



Fler än jag som väntar på lister?
Det verkar vara svårt att få upp sånna...



En lucka fick skoltavlefärg på sig!
MYCKET användbar!



Här kommer påminnelsen om hur det såg ut innan...

   

Älsklingen håller på att skruva ner handtagen så att jag kan börja slipa...
Det var 1 1/2 månad sedan...
Sakta men säkert...

Först höll jag på att kvävas av det mörka taket...
Nisse målade det vitt...
Då upptäckte jag hur hemskt det var med blå luckor...
Nu har de blivit vita...
Längtan efter nya tapeter har nu istället blvit ENORM...
Jag byter bara fokus...
Men jag har en klar bild om hur jag vill ha det i huvudet ,
så någongång blir jag förhoppningsvis nöjd.
Tapeter får vänta, jag har andra mindre projekt att pyssla med istället.
Nu ska det bara bytas lite gardiner och sys nåt kuddfodral mm...
Dags att MYSA in hösten och ta det lugnt!


Kommentarer
Postat av: jess

hahaha jag vet allt om det där att byta focus! Men vad just och fint det blir, du har verkligen kämpat på!!!!. På en bild har du en liten mellanbrun byrå under ett fönster, i lite 50-talsmodell, vi han oxå en sån fast med 2 "urgröpta# handtag per låda. Visst är det märkligt med dessa gamla "byråsar", de blir aldrig så där Ikea-skrangliga.... Vår är blå för tillfället men storkillen(15 år) vill ha den svart eller silvergrå......

2008-10-15 @ 19:33:42
URL: http://emmelinnis.blogg.se/
Postat av: jess

Jag är förresten på jakt efter en typ köksstol med ganska hög rygg i gammal stil. Vet du om någon som har någon uddastol som jag kan köpa? (Jag kollar runt på bygden för det vore kul med något somm funnits här sen gammalt)

2008-10-15 @ 19:36:10
URL: http://emmelinnis.blogg.se/
Postat av: jessica

fiin köök (:

2008-10-15 @ 19:41:55
URL: http://absolutejessica.blogg.se/
Postat av: fru mju

jamen så där är det ju, man fixar lite och så blir alla andra skavanker plötsligt övertydliga. och lister -vad är det för nåt??? ;-)

det blev ju ljust och snyggt, som ett nytt kök!

2008-10-15 @ 21:54:41
URL: http://frumju.blogspot.com
Postat av: malin

OJ vilken inspiration jag fick av dina bilder. Vad köket blir fint !! Tack för en trevlig blogg, denna återkommer jag till med glädje. Och tack för att du tittade in till mig :-)

/Malin - Home On the Range

2008-10-25 @ 13:07:20
URL: http://www.homeonrange.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0