Kräfttider...

... fylletider...
Låt er inte luras av de idylliska bilderna...
Ni ser väl vinboxen i bakgrunden ;)



( Här är Waldemar men min faster Irene. )



Jag och lillkillen fick hålla oss till enbart kräftor.
Nu dagen efter är jag mycket glad över det...
Min stora kärlek ångrade nog sitt val när
Gustav började gala imorse... he he...



( Nisse med W och katten Folke... lite senare på kvällen... )

Men även om baksmällan hägrade över gården idag så har vi fått mycket gjort.
Stallgolven är färdiglagade, väggarna kalkade och fönstrena målade...
Jag har tom börjat slipa och grundmåla köksluckorna!!!
Sen har vi allt det vardagliga oxå, som faktiskt tar mer tid i anspråk än vad man tror...
Tvätta, hänga och vika tvätt... Laga mat och diska undan... ett varv med dammsugaren...
byta sängkläder... tända i pannan... Waldemar...mm.

Nu sitter vi utslitna i soffan och njuter... Belåtna över att vi varit så duktiga idag!

Hur Tuppgrytan smakade?
Jo... den var väl ok...
Vi åt lite och skänkte resten av grytan till grannen...
Det är nog en vanesak att äta djur man sett levande... vi är inte riktigt vana än...
Grannen tyckte att den var jättegod : )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0