Angående mattorna...

... i hallen...
Jodå, nog får de ligga still...
Katterna verkar HOPPA över dem...
Så här ser det ut efter en och en halv dag
om man inte hinner med att städa efter dem...
Vid kattmaten på bänken...



och självklart på de nymålade köksluckorna...



Man kan oxå följa spår över hela diskbänken och spisen,
köksbordet, vardagsrumsbordet, och RUNT övriga mattor i huset...

Suck!
När vi byggde om verandan och flyttade på trappen i sommar
så hann vi inte med att fixa grusgången...
därför har vi för tillfället ett lerbad att gå i innan vi kommer in...
Människor med vett i skallen går ju runt leran men
katterna verkar tycka att det är super med lerinpackade tassar...

Jag önksar att det kunde bli kallt och frysa på lite snart!!!
Men tills dess får jag väl springa runt men min trasa
några gånger om dagen för att hålla det hela i schack.

Suck igen...


Kommentarer
Postat av: jess

släpp inte in dem innan de tvättat sig....... sen kan du ha en liten handduk hängande vid dörren och den kisse som inte tvättat sina tassar får en omgång av handduken.........hehe

2008-10-12 @ 19:51:50
URL: http://emmelinnis.blogg.se/
Postat av: jess

jag har förresten ett kopieringskort som passar på biblioteket På KAu. Vill du ha det? bortkastade kronor hos mig......

2008-10-12 @ 19:53:17
URL: http://emmelinnis.blogg.se/
Postat av: fru mju

iiiih! jamen då förstår jag! och jag som tyckt vi haft hopplöst här när det dras in så mkt sand, nu är jag överlycklig vi inte har lera...

2008-10-12 @ 23:06:20
URL: http://frumju.blogspot.com/
Postat av: Chatarina

För att få sova på natten och slippa katter som vill in och ut hela tiden så har vi skaffat kattlucka... meningen är att man ska kunna låsa den men våra katter har brytit upp luckan så många gånger så funktionen existerar inte längre... TYVÄRR! Annars skulle de få vara ute under dagen och bli nogrannt avtorkade på kvällen inann de fick komma in. Jag får se det positiva med det hela, det är ofta nyskurat här för tillfället... ;)

Jess: Klart jag vill ha kopieringskortet! Vi kanske ska försöka ta den där promenaden bort till dig under helgen...

2008-10-13 @ 06:59:22
Postat av: jess

sadisten jessica slänger ut sin katt på kvällen eller stänger in honom i källaren, (han har låda och en massa gosiga filtar att ligga på...)Kattlucka skule jag inte klara av....haha visste findus om hur fint kattlivet är på gärdet skulle han flytta direkt! hihi. Vi har lite födelsedagar och så till helgen men på lör fm eller sön förm (typ 10:30 eller så)kan ni komma på fika om ni vill

2008-10-13 @ 09:49:54
URL: http://emmelinnis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0