Vinter ute...

... vår inne...

image238

I fönstren spirar pelargonierna för fullt tillsammans
med diverse försådda grönsaker...
Våren är på väg... fast bara inomhus...
Ute ligger det ca 2dm snö och döljer påskliljorna som trånar efter solen...
SUCK!
Meeen vintern varar inte förevigt! Nu är det dags för sommartid!

Snart är jag mammaledig igen och efter det  ARBETSLÖS!
UNDERBART!
Efter NIO ÅR på samma tråkiga ställe har jag äntligen tagit steget ut i livet!
Till hösten sätter jag mig i skolbänken och sedan får vi se vart ödet för mig!
SPÄNNANDE!
Det känns som en stor sten har släppt från mina axlar! 
Jag har varit nöjd med allt i livet förrutom mitt arbete.
Jag har kännt att sakta men säkert så har det tagit död på en del inom mig...
All kreativitet, inspiration, stimulation har suddats ut i mitt liv.
Efter ett år hemma med lillen så har jag vaknat till liv igen och
jag känner panik om jag måste fortsätta i samma banor som förr...
Beslutet har egentligen varit ENKELT.

Mitt liv är värt mer än lönen...


Jag har uppdaterat Gärdets projekt.
 

Kommentarer
Postat av: fru mju

åh, det där är så lätt att känna igen! grattis till arbetslösheten får man väl säga. inte för att det är fest att vara fattig men ibland är det helt klart värt det. ska ta och kika på projekten nu! ha bra!

2008-03-29 @ 22:07:42
URL: http://frumju.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0