Stackars MATTE...

... som inte hinner vara mer med sin häst...
Så kanske jag skulle ha uttryckt mig i mitt förra inlägg,
för herregud vad synd det var om pållen helt plötsligt!!!

Hästarna är ju vårt gemensamma stora intresse om man räknar bort lillen...
Jag har aldrig ens tänkt tanken på att våra hästar
på nått vis skulle lida här hos oss...

Vart skulle de kunna ha det bättre?? (förutom i stor flock)

image197

- Är det synd om oss???

image196

Han måste ha sett helt miserabel ut i förra inlägget,
kanske ger detta foto en bättre bild utav verkligheten.
Det är taget i somras i deras stora sommar hage...

Kanske ska jag lägga till att ni tittar på en pensionär
som har gjort sitt slit i detta liv och nu njuter av harmonisk avkoppling!
Självklart rider vi ut då och då men inte lika ofta.
Förrut så tränade vi och han var tvungen att vara i bra konditon för att kunna orka.
Nu tar vi dagen som den kommer.
Så fort våren kommer blir det ju mer tid till roliga promenader.

Under tiden har han allt han behöver!
Fri tillgång på mat, stora hagar med vindskydd, stor box med mycket
spån att rulla i, regelbunda besök av hovslagare, kärlek och sällskap...
Vad saknas???

Det tidigare inlägget handlde ju om att JAG saknade mer tid med honom,
jag tyckte ju synd om mig själv...


Kommentarer
Postat av: Susan Varg

Vet precis hur du känner. Jag får dåligt samvete för att hundarna kanske ligger inne någon dag. Men jag tror inte att de tar så stor skada igentligen. Det är nog sundhets tecken att må så. För då vill man ju så mycket mer. Dinna hästar ser jätte bra ut och trivs säkert med lite ledighet de med =0)

2008-01-19 @ 18:17:29
URL: http://www.bravargens.com
Postat av: Susan

Jag kommer gärna och rider någon dag =0)

2008-01-19 @ 18:18:22
Postat av: chatarina

Det vore jättekul! Vi fixar barnvakt och sticker ut en sväng med både hästar och hundar! HÄRLIGT!

2008-01-19 @ 18:35:29
URL: http://gardet.blogg.se
Postat av: Lillebror

Dessutom kommer jag och Vide och rider lite.
För övrigt så kan inte hästarna ha det bättre än de har det på gärdet.

2008-01-19 @ 19:02:21
Postat av: Anonym

in ut ev snabb avborstning skriver du då kan ja inte förstå att de skulle va synd om dig!!! de står ju att de e synd om hästen och efter vad du skriver så är det ju det också och inte om dig, du har ju ett val det har ju inte han! stackars liten häst:( snyft..

2008-01-19 @ 23:33:51
Postat av: Lyckan

Till den anonyme
Men gå i terapi då! Det verkar ju mer synd om dig som grundar hela din
världsuppfattning av en liten text med bild! Har ett nummer du kan ringa
112 du kan bli kopplad till olika psykologer eller kanske en präst eller ring din lokala tandläkare för att ha ont i en tand är inte roligt och då kan allt gå ut över andra.
Är bilen trasig så fixa en tid på en verkstad. Behöver du bara skriva av dig så ta ett A4 papper och skriv ner allt du behöver sen kan du troligen elda upp det för ingen är nog intresserad av att läsa det...
Annars kan du som jag ska göra idag ta en tur till skogen, njuta naturen utan att sitta framför dumburken och vara allmänt negativ och grinig!

2008-01-20 @ 11:20:43
Postat av: chatarina

Ok... vi säger så här då..Det är INTE synd om varken mig eller hästen...
Min tanke var " Ååh vad jag hellre skulle vilja vara ute och rida nu än att stå här med den lillen i knävecken"
Om min häst fick välja skulle han... förmodligen ha det precis som han har det...

2008-01-20 @ 17:40:08
URL: http://gardet.blogg.se
Postat av: YVONNE

Har min häst i samma stall. Därför vet jag att Irco och Banjo har det gott.

2008-01-20 @ 18:38:20
Postat av: fru mju

jösses, här har det stormat i vattenglaset!
pållarna ser ju ut att ha det bättre än bra.

Postat av: Ralph i Byn

Man blir trött av alla "förstå sig påare" som skall komma med råd. Inte vet de hur det egentligen ligger till.
Jag vet som är närmaste granne(tidigare hästägare), att om jag vore häst på Gärdet så är det närmaste himmelriket man kan va.

2008-01-25 @ 20:16:19
Postat av: Niina

Jag tror jag förstår precis hur du menar jag har dåligt samvete varje dag för mina hundar. Innan jag fick barn så ägnade jag var ledig stund med dem på promenader eller träning. nu förtiden är det gott om promenader i ge och för sig men mindre med träning. Sen blir det aldrig det samma är lillkillen är med ut på promenad för uppmärksammheten hamnar ju mer på honom än hundarna. Men inte fasiken tänker jag sälja dem för det inte heller tror jag de mår dåligt för det. De verkar fasligt nöjda iallafall. Det är nog mer en annan som mår dåligt och skulle vilja få göra mer tillsammas med dem. Helt enkelt egoistiskt.
Bry dig du inte om anonyma personer som inte ens törs ge sig till känna vilka dom är. Dina djur mår jätte bra och du ska absolut inte må dåligt. SÅ DET SÅ!!
Kram

2008-01-27 @ 21:34:46
URL: http://roadrunner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0