Över hela huset...

...dräller det katter...
Det är den stora charmen med vinterhalvåret tycker jag.
När det är surt väder ute så samlas alla katterna inne och myser.
Var du än befinner dig så finns det alltid någon kärlekskrank kissemiss i närheten...

image199

Kökssoffan är ett favoritställe...
I hörnet ser ni Kisa...

image200    image201

... i soffan ligger Chopin (choppe) och Doris...
...vid symaskinen vilar Mozart (musse)...

image202

... och Simon, som helst vill vara ute i stallet, är inne och lapar  lite mjölk...
Mysigt!!

Soffan i vardagsrummet har varit upptagen av två andra ...
Både Nisse och Waldemar har haft någon slags magsjuka idag,
så det har varit fullt upp med att serva dem, elda,
hämta ved, mocka, bära vatten, dammsuga mm...
Självklart spydde Waldemar ner både sin och vår säng...
fattar inte hur han lyckades pricka ALLA  täckena och ALLA kuddar...
så tvättmaskinen har gått för fullt hela dagen...
Tur att en av oss var på benen...
Har jag otur så är det min tur att ligga och må illa imorgon... :(



Kommentarer
Postat av: Susan

Det är det som gör det hemtrevligt. Jag har ju bara tre men jag har ju också tre hundar att mysa med =0)

2008-01-22 @ 18:52:16
URL: http://www.bravargens.com
Postat av: fru mju

hoppas du slipper sjukan!
vår minsta fick nytt hem häromdan och det var helt hjärtskärande trots de övriga fem fullvuxna katterna som dräller runt fötterna på en i tid och otid...

Postat av: jessica

Det ser ut som om du har mina favvogardiner i köket!!!! jag har i olika färger i hela huset, enformigt....... Krya på er!!!

2008-01-23 @ 21:07:14
URL: http://emmelinnis.blogg.se
Postat av: chatarina

Susan: Du har ju en liten kissebäbis ju! Jag är avundsjuk!
Fru mju: Anledningen till att vi har fem är för att jag är lite svag för de små... kan inte skiljas från dem... så jag förstår om det var jobbigt... Jag brukar aldrig slippa sjukan :(
Jessica: Älskar Ikea !

2008-01-23 @ 21:30:37
URL: http://gardet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0