Stackars häst...

...när ska matte ha tid för dig???

image186

För ca tre år sedan tillbringade jag all ledig tid med min älskade häst.
Vi var ute på allt från promenader till långturer i ur och skur, VARJE DAG!
Före jobbet efter jobbet, på helgen "you name it" ! Jag var i stallet!
Men det var då och nu är nu...
...skulle aldrig kunnat föreställa mig att en gård
och en liten bäbis skulle kunna ta så mycket tid...
Jag tror och hoppas att min häst inte har nåt emot att ha lite semester.
Som gammal travare har han ju aldrig haft nån förut
så det är väl egentligen på tiden...
...men jag tycker det är synd, för det vi hade tillsammans
jag och han håller på att glömmas bort...
 Nu är det bara in, ut, utfodring och eventuellt lite snabb avbortsning...

JAG SAKNAR MIN HÄST!
Fast han står utanför köksfönstret...

Kommentarer
Postat av: sara

Men sälj stackarn till någon som vill ha honom ist för att han ska stå i en himla hage =( usch, gör ont i mig när jag ser honom!

2008-01-18 @ 15:29:53
URL: http://candis.blogg.se
Postat av: chatarina

ALDRIG! Klart jag vill ha kvar honom! Förhoppningsvis så blir det lite bättre med tid när solen skiner fler timmar på dygnet och bäbisen kan vara med ute och greja! SÅ SYND är det inte om honom! Han har allt han behöver förutom upptränad kondition. Det är klart att vi tar oss en tur emellanåt men dock inte lika ofta som förr! Tror inte att han har det bättre på nåt annat ställe än här!!! Han har flyttat tillräkligt många gånger i sitt liv. Han och Banjo hör hemma här och ingen annan stans!

2008-01-18 @ 21:12:20
URL: http://gardet.blogg.se
Postat av: Djurvän

Tycker det ser ut som om hästen är ledsen:( du borde nog överväga att sälja han till någon som ger han det han behöver. Man är ju självisk om man tänker på sig själv framför djuret.skaffa häst då barnen växt uppoch du har tid för det.

2008-01-18 @ 23:07:13
Postat av: chatarina

Tråkit att det intryck ni får är en ledsen häst... jag blir ledsen av att höra det, men samtidigt så har jag inget dåligt samvete för han har det bra!
Det är lätt att säga att han inte har det bra utifrån en bild på en skärm och med de enstaka fakta jag skrev i inlägget. Jag är inte självisk för att jag behåller honom uan det är för att han förtjänar att stå kvar här på den plats han är som mest harmonisk. Han har haft ett tufft liv med mycket stora prestationskrav ställda på honom innan han hamnade hos mig. Det kan hans ben vittna om... Här på vår backe har han sällskap, stor vinterhage med skydd att gå in under och en jättestor sommarhage att beta i under sommaren. Han har fri tillgång på hö och får alltid nått gott i krubban när vi nattar dem på kvällen. I stallet har han en jättestor box med drivor med spån att rulla sig i. Vi har våra rutiner där det ingår daglig pyssel med hästarna, och emellanåt kommer hovslagaren och kollar över skor och ben. Han saknar inget!!!
Det som JAG saknar är den tid då vi tränade och höll i gång varje dag med att bygga upp kondition och muskler. Vi var iväg på flertal kurser och jobbade mycket med den tillridnig som krävs när man ska göra "ridhäst" av travare. Han var då det enda som gällde och nu får han dela tid med resten av familjen. Vi hinner ju med en ridtur då och då, men inte alls på samma sätt. Jag vet många som inte hinner med hästarna på samma vis nu när det är mörkt och man ska hinna med jobb och annat, det är ganska vanligt att det blir lite "vintervila" under detta halvår.
Hade han varit unghäst så hade jag förmodligen sett till så att någon annan kunde hålla igång honom och hjälpt mig med ridningen. Nu är han sedan länge pensionerad travhäst som inte har ben som håller för hur mycket som helst. Dessutom verkar han tycka att det är ganska lugnt och skönt att strosa runt i hagen...

VART SKULLE HAN KUNNA HA DET BÄTTRE???

Inlägget handlar om mig och min saknad efter mer tid med hästen.

2008-01-19 @ 12:51:29
URL: http://gardet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0