Vart har empatin tagit vägen?

I söndags var jag ute o gick med Waldemar så att han skulle somna...

...samtidigt bara några hundra meter därifrån låg en 35 årig mor med sin
10 åriga dotter och kämpade för sina liv i en uppånervänd bil som
fylldes med iskallt vatten...
hemskt...
Hemskt är det oxå att den joggare som upptäckte bilen inte fick en enda
förbipasserande bil att stanna utan fick springa, en bra bit, till närmsta hus
för att kunna tillkalla räddningshjälp...

samtidigt låg den 10 åriga flickan uppåner i bilen och skrek på hjälp...

Jag stod på backen hemma och titta på när Nisse försökte vira fast en
julgran på biltaket... vi hörde ambulansen och vi sa
 "- det där var ju nära... ja det är halkit idag..."

När räddningspersonalen kom till platsen hade bilen
legat i vattnet nästan i en timme...

...både mor och dotter omkom...
...hemskt...

varför stannade ingen när det mycket tydligt var någon som behövde hjälp?


Kommentarer
Postat av: Susan Varg

Det är så hemskt!! Jag ryser när jag tänker på det. Det har hänt mycket här i Arvika nu.

2007-12-18 @ 12:25:13
URL: http://www.bravargens.com
Postat av: Anna

Ja, man får sig en tankeställare, undrar ju vart världen är på väg. Jag kan inte svara på om jag hade stannat, men jag skulle tro det. Det är en hemsk och onödig olycka!

2007-12-18 @ 12:34:29
URL: http://mammana.blogg.se
Postat av: Niina

Undrar hur de som INTE stannade mår nu i efterhand när de antagligen läst om vad joggaren som vevade i händerna ville?

2007-12-18 @ 19:33:24
URL: http://roadrunner.blogg.se
Postat av: Chatarina

Kan KANSKE ha förståelse för de som satt ensamma och körde förbi, men det är ju ändå riksväg 61 med massa trafik... är man två i bilen har man ingen som helst anledning att INTE stanna... hoppas att de som körde förbi fick sig en liten tankeställare...

2007-12-18 @ 20:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0